onsdag 30. desember 2009

Ting 21: Web 2.0 Awards


Her var det mykje nytt. Synes eg har lært og vore bort i mykje i løpet av dette kurset, men det fører berre til at eg ser kor mykje meir eg har å lære. Tok oppdagingsturen på Web 2.0 Awards.
Her var det 41 kategoriar å velje i, så her måtte eg gjere eit utval.
Ser at det er fem punkt som inngår i vurderinga: Brukarvennligheit, nytte, sosiale aspekt, brukargrensesnitt og design samt kvaliteten av innhaldet.
Eg synes ikkje eg kan svare på om det er rett ting som har vunne. Eg har for lita erfaring til å bedømme det, men kan sjå om det er noko av det eg liker eller kjenner til som står på lista.
Eg såg på Award-kategoriane:Bookmarking, Books, Genealogy, Photos and Digital Images, Video, News and blogg Guides og Collaborate Writing and Word Processing m.m
Gjekk innpå vinnarlista http://www.seomoz.org/web.20/short:

Bookmarking: Del.icio.us fekk førsteplassen her. Det kan eg vere einig i utifrå at eg sjølv likte det godt.Stumble Upon fekk andreplassen. Eg likte også denne godt og ser at trass i 2.plassen får den 5 stjerner i brukarvennligheit og brukargrensesnittog design - Deli.cio.us får her 4 stjerner, men Del.icio.us skåra høgare på nytte, sosiale aspekt og kvalitet på innhald.

Bøker: Her såg lista slik ut:1.Lulu, 2. Biblio.com og 3. VuFind. Kjende ikkje til nokon av desse, men eg vil sjå nærare på Vufind sidan den var spesielt utforma for bibliotek.

Slektsforsking: Såg på det sidan vi har ein del lånarar som er interessert i det og då kan det vere greitt i allefall å vite kva dei snakkar om eller kunne tipse dei som ikkje veit om det.
1. MyHeritage - det leiande familenettverket på internett, men eg kan ikkje bedømme det.
2. Geni - gratis, privat forum for medlemmane til å lage eit familietre og slektshistorie. Trur eg vil sjå nærare på dette.
Bilder og digitale bilder:1. Flickr - sjølvsagt. Har ei stor samling bilde. Eg likte det veldig godt. Det kjem eg til å bruke i biblioteksamanheng, Mine personlige bilde vil eg ha for meg sjølv. Er sikkert gamaldags, men har litt motvilje mot å legge dei ut på nettet.
2. Picnic - online fotoeditor med mange artige funksjonar - kan bruke det til å redigere og forbetre bilde på datamaskinen. Fall også i min smak.

Video: 1. plass YouTube - verdas beste samling av videoar på nettet står det. Her er opptak av nær sagt alt. Kan laste opp eigne videoar eller velje frå den enorme samlinga og legge inn videoar på eiga nettside eller blogg. YouTube hadde eg verkelge sansen for.

News og blogg Guides:1. plass Google. Ser at den skårar mest på brukarvennlegheit, brukargrensesnitt og design, ingenting på sosiale aspekt.
2.Bloglines - den skårar mest på nytte og kvalitet på innhald.

Tilslutt såg eg på Collaborate Writing and Word Processing: Google docs
kom her nr. 1 , nr. 2 vart ABC Writeboard og Think Free nr. 3. Dei to siste kjenner eg ikkje til i det heile tatt.
Klarte ikkje å stoppe likevel, så eg såg på Social nettworking: Her kom Twitter framfor Facebook. Veit ikkje kva som ligg bak vurderinga, men Faceboook og Twitter har vel litt ulike funksjonar slik at dei ikkje er heilt samanliknbare. (utifrå det eg har lese) Har registrert meg på Facebook (utruleg, hadde ikkje skjedd utan dette kurset) Twitter har eg aldri brukt.
Såg på Startpages: 1. Netvibes kom på 1.plass. Har vore bort i den, men vil sjå meir på på den. 2.plass iGoogle.
Var også innon Education og der såg eg ein nettstad som kom på 3.plass:Spanish pod. Den vil eg sjå på.
Såg også på IDG.no/Computerword. og såg kva for webtenester som vart kåra som dei beste frå ein norsk ståstad.Ser at ZohoWriter er kåra til vinnar framfor Google
når det gjeld kategorien tekstbehandling. Eg hadde tenkt å sjå meir på Google docs sidan eg har høyrt mykje skryt om den.Think Free er heilt ukjent for meg.
Del.icio.us er kåra til beste når det gjeld bokmerkeorganisatorar også her.

Saknar LibraryThing. Eg kjem til å bruke http://www.bokelskere.no/, sidan eg fekk vite at den var betre, men LibraryThing- den likte eg.
Eg synes det beste med denne oppgåva (Ting 21) er at eg har fått vite om eit hav av nettstader som eg ikkje har kjent til frå før. Nokre få har eg lista opp som eg vil sjå nærare på, men den lista kan verte uendeleg lang etterkvart. Eg har idet heile tatt fått opna augene endå meir for alt eg kan lære meir om, men først vil eg gå gjennom bloggen min å repetere det eg har lært hittil.
Liste over det eg vil sjå nærare på på venste side i bloggen:

1 kommentar:

  1. Som vanleg grundig og solid arbeid! Berre to ting att!!!

    Hilde :-)

    SvarSlett